Is uw salarispakket klaar voor de UPA?

Neem contact op met uw softwareleverancier

​Het is van groot belang dat de juiste gegevens bij PFZW worden aangeleverd. Neem daarom tijdig contact op met uw softwareleverancier om te controleren of uw salarispakket per 1 januari 2017 gereed is voor UPA.

Ga na of het contract met uw softwareleverancier met ingang van 2017 voldoet om de pensioengegevens aan te kunnen leveren via de UPA. Mogelijk is er een aparte UPA-module nodig die niet standaard in het salarispakket is opgenomen.

Controleer tijdig of uw software gereed is voor de UPA. 

Check of uw softwareleverancier klaar is voor de UPA

Handmatig aanleveren niet meer mogelijk

Let op: administratiekantoren kunnen vanaf 1 januari 2017 de pensioenadministratie niet meer handmatig aanleveren op pfzw.nl/MijnOrganisatie.

 

Daarnaast moet u rekening houden met de volgende vier zaken:

1. Juiste loonheffingsnummer 

Het is belangrijk om te controleren of het juiste loonheffingsnummer bij ons is ingevoerd. Dit kunt u controleren op pfzw.nl/MijnOrganisatie. Elke organisatie moet een eigen loonheffingsnummer hebben.

Check het loonheffingsnummer 

2. Machtiging administratiekantoor is verplicht

Een machtiging is noodzakelijk om de (pensioen)administratie voor een organisatie te mogen beheren. Vraag de persoon met beheerrechten om dit te checken op pfzw.nl/MijnOrganisatie. Om de machtiging direct te regelen, logt de beheerder in op MijnOrganisatie en kiest voor ‘Profiel’. Bij de organisatiegegevens klikt hij op de link ‘Machtigen administratiekantoor’. Deze link is alleen zichtbaar als het administratiekantoor (nog) niet gemachtigd is.

U kunt ook een machtigingsformulier laten invullen en opsturen. De verwerkingstijd is dan wel langer.

Machtig uw administratiekantoor (PDF)

3. Jaarwerk aanleveren

Het jaarwerk van 2016 dient u nog wel op de reguliere manier aan. Doe dit
vóór 1 maart 2017. Vanaf 2017 ontvangen we de gegevens voor de pensioenopbouw maandelijks. In 2017 is alles geautomatiseerd door de UPA, waardoor er in januari 2018 geen jaarwerk meer nodig is. De jaarlaagcontrole oude stijl vervalt in 2018, omdat we de data gedurende het lopende jaar (2017) continu monitoren en analyseren.

4. Meer gespreid over het jaar betalen 

Vanaf februari 2017 gaat uw organisatie meer gespreid over het jaar betalen. De jaarlijkse eindafrekening vervalt en de onregelmatigheidstoeslag en extra gewerkte uren vanuit de loonadministratie worden direct de volgende maand gecorrigeerd op de factuur. Dit zorgt voor een actueler overzicht van de financiën.

Ook interessant voor u: