Wat moet ik doen als het loonheffingennummer in combinatie met het relatienummer niet juist is?

​U krijgt bij uw UPA-bericht de terugkoppeling dat het loonheffingennummer in combinatie met het relatienummer niet juist is. Hieronder leest u wat de oorzaken kunnen zijn en hoe u dit kunt oplossen.

  • Het loonheffingennummer dat bij ons in de administratie staat, is niet juist
    Verzorgt u als administratiekantoor de pensioenaangifte van meerdere organisaties in de sector zorg en welzijn? Dan moet elke organisatie een eigen loonheffingennummer hebben. Op MijnOrganisatie kunt u controleren welk loonheffingennummer bij ons geregistreerd staat.

    Controleer het loonheffingennummer

    Klopt het loonheffingennummer niet? U kunt een wijziging in het loonheffingennummer via e-mail aan ons doorgeven. Stuur uw e-mail naar relatiebeheer@pfzw.nl. Vermeld hierin:

    - de naam van uw organisatie
    - uw organisatienummer bij PFZW
    - het juiste loonheffingennummer
    - de ingangsdatum van de wijziging
    - de reden van de wijziging

    Zodra het juiste loonheffingennummer op MijnOrganisatie staat, stuurt u uw pensioenaangifte opnieuw in.

    Let op: een wijziging van het loonheffingennummer kan betekenen dat uw organisatie een nieuw organisatienummer bij PFZW krijgt.
  • Het relatienummer dat u opgeeft, is niet correct
    Dit moet altijd het organisatienummer zijn dat bij het loonheffingennummer hoort. U vindt het organisatienummer terug op de facturen en brieven van PFZW. Let op dat het relatienummer dat u invult exact overeen komt met het organisatienummer; voeg geen punten of nullen toe.
    Pas het nummer aan in uw salarispakket en stuur uw pensioenaangifte opnieuw in.

Hulp bij het aanleveren van de gegevens

Veelgestelde vragen over de UPA

Handleiding aanleveren UPA (PDF)