Veelgestelde vragen over MijnOrganisatie

MijnOrganisatie vervangt Onlinedesk

MijnOrganisatie is de beveiligde omgeving van pfzw.nl waarin u als werkgever de pensioenadministratie en organisatiegegevens kunt beheren. 

 

  

Inloggen MijnOrganisatie

Wat is MijnOrganisatie?

Hoe meld ik me aan voor MijnOrganisatie?

​Bent u als werkgever klant van Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW)? Bij het aansluiten van uw organisatie heeft u van ons een wachtwoord en gebruikersnaam ontvangen om in te loggen.

Inloggen in MijnOrganisatie

Wat zijn de voordelen van MijnOrganisatie?

​We willen de online dienstverlening gebruikersvriendelijker maken. Binnen de vorige omgeving (Onlinedesk) konden we deze verbeteringen niet snel genoeg realiseren.

Zijn mijn gegevens beveiligd?

​Ja, uw gegevens zijn goed beveiligd. Om toegang te krijgen tot uw gegevens op MijnOrganisatie heeft u een wachtwoord en een gebruikersnaam nodig. Onbevoegden worden zo geweerd.

Hoe voeg ik MijnOrganisatie toe aan mijn favorieten?

Voer een van onderstaande acties uit:
  • Klik aan de rechterkant van uw adresbalk op het sterpictogram. Soms verkleurt het sterretje; in Google Chrome wordt het geel, in Firefox Mozilla blauw.
  • Gebruik de toetscombinatie <Ctrl+D> (Windows) of <⌘+D> (Apple).

Waar vind ik de handleiding voor MijnOrganisatie

​Er is géén handleiding voor het gebruik van MijnOrganisatie. Bij de verschillende schermen in MijnOrganisatie zelf vindt u uitleg. Kunt u op een pagina het antwoord op uw vraag niet vinden of mist u informatie? Laat het ons weten via de feedback knop rechts op de pagina.

 

 Inloggen en aanpassen gegevens 

Hoe kan ik inloggen?

​U kunt met uw inloggegevens van Onlinedesk inloggen in MijnOrganisatie.

Inloggegevens aanvragen
Bent u als werkgever aangesloten bij PFZW? Dan heeft u van ons een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen bij het aansluiten van uw organisatie. U kunt hiermee direct inloggen op PFZW.nl/MijnOrganisatie. Heeft u nog geen gebruikersnaam en/of wachtwoord? Kies op de PFZW.nl/MijnOrganisatie voor ‘Gebruikersnaam vergeten?’ en volg de stappen om inloggegevens aan te vragen.

Inloggen MijnOrganisatie 

Waarom kan ik niet inloggen?

Heeft u hulp nodig bij het inloggen op MijnOrganisatie? Hieronder leest u een aantal mogelijke problemen en de oplossingen daarvan:
 
Gebruikersnaam vergeten
De gebruikersnaam is vaak uw organisatienummer. Werkt dit niet? Laat u dan toevoegen als gebruiker van MijnOrganisatie. Vraag dit aan de beheerder binnen uw organisatie.
Is er binnen uw organisatie geen beheerder van MijnOrganisatie? Vraag dan via PFZW.nl/MijnOrganisatie een nieuwe gebruikersnaam aan bij 'Gebruikersnaam vergeten?
 
Wachtwoord vergeten
Vraag via PFZW.nl/MijnOrganisatie een nieuw wachtwoord aan bij 'Wachtwoord vergeten?’. Na het versturen van de gegevens ontvangt u per e-mail een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
 

Hoe machtig ik een administratiekantoor?

​De beheerder van uw organisatie kan online in MijnOrganisatie een administratiekantoor machtigen om uw pensioenadministratie te verzorgen. Zonder deze machtiging mag uw administratiekantoor uw (pensioen)administratie niet beheren. Log in en kies voor ‘Profiel’. Onder de organisatiegegevens klikt u op de link ‘Machtigen administratiekantoor’.

Inloggen MijnOrganisatie

Hoe pas ik dienstverbandgegevens van mijn medewerker(s) aan?

​Om de pensioenen van uw medewerkers te kunnen verzorgen, hebben wij basisgegevens nodig van de dienstverbanden van uw medewerkers. Wijzigingen van een dienstverband ontvangen wij direct via uw geautomatiseerde gegevensaanlevering (GMA). Heeft u dat niet? Dan kunt u of uw administratiekantoor de wijziging doorgeven via MijnOrganisatie.

Log in en ga naar ‘Medewerkers’. Kies het juiste blok, afhankelijk van het soort wijziging die u wilt doorvoeren.

Inloggen MijnOrganisatie

Waarom kan ik de persoonsgegevens van mijn medewerker(s) niet wijzigen?

​Onze pensioenadministratie is gekoppeld aan de Basisregistratie Personen (BRP). Wijzigingen in de BRP worden automatisch verwerkt in onze pensioenadministratie.

Hoe pas ik een e-mailadres aan?

​U kunt online in MijnOrganisatie een e-mailadres aanpassen. Er kunnen meerdere e-mailadressen van uw organisatie bekend zijn bij Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW). Afhankelijk van uw rechten kunt u een of meerder e-mailadressen aanpassen.

Wijzigen e-mailadres van een gebruiker
U kunt zelf als gebruiker uw e-mailadres in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.

Wijzigen e-mailadres van de beheerder
U kunt zelf als beheerder uw e-mailadres in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.

Wijzigen e-mailadres van een contactpersoon
U kunt als beheerder van uw organisatie het e-mailadres van een contactpersoon in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.

Wijzigen e-mailadres voor de factuurnotificatie
De beheerder van uw organisatie kan het e-mailadres voor de factuurnotificaties aanpassen bij Profiel op het tabblad organisatiegegevens.

Wijzigen correspondentie e-mailadres
De beheerder van uw organisatie kan het correspondentie e-mailadres aanpassen bij Profiel op het tabblad organisatiegegevens.

Wijzigen e-mailadres voor een e-nieuwsbrief
Wilt u de e-nieuwsbrief op een ander e-mailadres ontvangen? Dan kunt u de wijziging van het e-mailadres doorgeven via de link 'e-mailadres wijzigen' onderaan de nieuwsbrief.

Inloggen MijnOrganisatie

Hoe geef ik een wijziging van naam of adres van mijn organisatie door?

​U kunt de naams- of adreswijziging van uw organisatie doorgeven via de pagina 'pfzw.nl/organisatiewijziging'.

Vul in om welke wijziging het gaat. Vervolgens klikt u in de tekst op de link naar het bijbehorende formulier.

Correspondentieadres wijzigen
Wilt u alleen het correspondentieadres van uw organisatie wijzigen? Dat kunt u ook direct aan ons doorgeven via MijnOrganisatie. Log in en kies voor ‘Profiel’. Vul de nieuwe gegevens in op 'Organisatiegegevens' bij ‘Correspondentieadres’.

Inloggen MijnOrganisatie

Facturen

Waar kan ik de facturen van mijn organisatie inzien?

​Log in en als u rechten heeft om facturen in te zien, vindt u op het dashboard de gegevens van uw laatste factuur. Ook ziet u hier een link naar het overzicht met alle facturen.

Inloggen MijnOrganisatie

Hoe geef ik het e-mailadres voor de factuurnotificatie door?

De beheerder van uw organisatie kan het e-mailadres waarop u factuurnotificaties wilt ontvangen, direct online invoeren. Het is belangrijk dat binnen uw organisatie de juiste persoon een melding krijgt dat er een nieuwe factuur online klaarstaat.

Log in en ga naar ‘Profiel’. Vul op het tabblad organisatiegegevens onderaan bij factuur e-mailadres het juiste e-mailadres in.

Inloggen MijnOrganisatie

Hoe kan ik de premiespecificaties afdrukken?

​In MijnOrganisatie kunt u de specificaties downloaden als pdf-, csv- of Excel-bestand.

Pdf-bestand
Het pdf-bestand heeft een speciaal ontworpen opmaak om de specificatie te bekijken. U kunt dit pdf-bestand openen met het programma Adobe Acrobat Reader®, dat u gratis kunt downloaden op www.adobe.nl.

CSV-bestand
In een csv-bestand worden de gegevens dan samengevoegd tot een bestand. Dit csv-bestand kan worden geopend met Microsoft Excel en via de afdrukmogelijkheid van die toepassing worden geprint.

Inloggen MijnOrganisatie