PFZW tweede bij Customer First Award

Aandacht voor de klant beloond

Tijdens de uitreiking van de Customer First Award is PFZW op de tweede plaats geëindigd. Daar zijn we trots op. De eerste plaats ging naar Samsung, Energie-direct sleepte de derde plaats in de wacht. We waren  genomineerd voor de nieuwe aanpak van onze dienstverlening aan deelnemers en met name de grote verbeterstappen die gezet zijn rondom ‘Met pensioen gaan’.  

Signalen klantenservice doorvertaald naar online omgeving
Deelnemers van PFZW bellen regelmatig over hun pensioen. Van al die gesprekken leggen we vast waar mensen vooral tegenaan lopen als ze bijvoorbeeld pensioen aanvragen. In de top 10 van opmerkingen stond onder andere de navigatie op de pensioenplanner, onduidelijkheid over de regeling en grote hoeveelheid informatie in de brieven die PFZW verstuurt. Op basis van deze opmerkingen is de service rondom ‘Met pensioen gaan’ verbeterd.
 
Klanttevredenheid omhoog van 8,2 naar 8,7
Deelnemers kunnen zelf online pensioen aanvragen. En de verwerking gaat in de meeste gevallen volledig geautomatiseerd. Daarnaast is de online omgeving klantvriendelijker geworden en vinden deelnemers sneller wat ze nodig hebben. Onze klanttevredenheid is in hele korte tijd gestegen, van een 8,2 naar een 8,7.
 
Customer First Award
De Customer First Award is er voor professionals in klantcontact en customer experience die uitblinken in hun vakgebied. Met de jaarlijkse uitreiking van klantvriendelijke publieksprijzen, vakprijzen in diverse categorieën en een MVO-prijs vergroten de initiatiefnemers – Stichting NCCA, SAMR en CustomerFirst – de bewustwording rond klantgerichtheid. 
 
  
20 april 2018