Werkervaring

5 - 10 jaar

Vakgebied

Pensioen en administratie

Jouw rol

Als corporate communicatie adviseur bij PFZW bieden wij jou de mogelijkheid om het karakter van de sector zorg en welzijn in beeld te brengen en geef jij inhoud en richting aan het reputatiemanagement, merkontwikkeling en communicatiebeleid van PFZW. Je gaat de huisstijl en de interne communicatieboodschappen verder professionaliseren en bewaakt het in lijn zijn van acties en communicatie-uitingen met de reputatie. In jouw rol werk je nauw samen met de manager Public Affairs en de woordvoerder PFZW. Ook initieer je en neem je deel in projecten.

Wat ga je verder doen?

  • Je monitort de reputatie van PFZW onder relevante stakeholders en het waar nodig stuur je beleid en acties bij.
  • Je hebt de regie over de communicatie die door de uitvoeringsorganisatie via verschillende kanalen wordt verspreid.
  • Jij bewaakt dat het verhaal van PFZW helder en eenduidig wordt verteld én dat de uitvoeringsorganisatie de verschillende kanalen blijft door ontwikkelen.
  • Je houdt overzicht op marktonderzoeken onder deelnemers en werkgevers en maakt analyses.
  • Je faciliteert het bestuur in hun beeldvorming door hen te betrekken bij en te informeren over zaken die spelen. 

Over PFZW

PFZW is het pensioenfonds van, voor en door de sector zorg en welzijn. Samen met deelnemers, werkgevers en sociale partners werken wij aan een goed, betaalbaar en duurzaam pensioen voor

2,8 miljoen deelnemers in de sector. Het pensioenfonds is eigenaar van het pensioenvermogen. Het bestuur is verantwoordelijk voor de pensioenregeling en het fondsbeleid. Ook is het eindverantwoordelijk voor een deugdelijke uitvoering van de pensioenregeling. Wij hebben voor de uitvoering een contract gesloten met pensioenuitvoeringsorganisatie PGGM. Deze draagt zorg voor de uitvoering van de collectieve pensioenregeling, het vermogensbeheer, de beleidsadvisering en de communicatie in de sector zorg en welzijn.

Het bestuur van Pensioenfonds Zorg en Welzijn laat zich bij de beleidsvorming, het uitbesteden aan de uitvoeringsorganisatie en het terugkoppelen en bewaken van de afspraken en resultaten, ondersteunen door een bestuursbureau. Met het nieuwe pensioenakkoord, veranderende wet- en regelgeving en technologische ontwikkelingen biedt PFZW veel uitdaging in de regievoering op beleidsontwikkeling. Het bestuursbureau ziet toe op de activiteiten van de uitvoeringsorganisatie en bewaakt en realiseert alle bestuurlijke processen.

Jouw achtergrond

Jij hebt passie voor (duidelijke) taal, beeld en klantbeleving. Je hebt gevoel voor wat onze deelnemers nodig hebben. Samenwerken doe je van nature!

Verder breng je mee:

  • Je hebt een relevante opleiding op HBO / WO niveau.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in het vakgebied corporate communicatie opgedaan bij een groter bedrijf of instelling.
  • Je hebt ervaring met merk- en reputatiemanagement, marktonderzoek en social media.
  • Je hebt een vlotte pen, het schrijven van beleidsnotities en rapportages gaat jou gemakkelijk af.
  • Je bent bekend met projectmatig werken.
  • Je beweegt je gemakkelijk op de verschillende niveaus binnen en buiten de organisatie.

Wat wij bieden

Een professionele en inspirerende werkomgeving met volop kansen om jouw vakmanschap uit te bouwen. Bij ons staan samenwerken, kennis delen en zelfstandigheid hoog in het vaandel. Ons arbeidsvoorwaardenpakket kent een marktconforme beloning, mogelijkheden om werk en privé op een voor jou passende manier te combineren en ruime opleidingsmogelijkheden. Jij mag rekenen op:

  • een functie met gegarandeerde maatschappelijke impact.
  • een 32 tot 36-urige werkweek met flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken, ook na de corona periode.
  • een marktconforme beloning, afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • een goede pensioenregeling als deelnemer van pensioenfonds PFZW (71% betaald door werkgever 29% door werknemer).
  • een gegarandeerde eindejaarsuitkering van 7,5%.
  • ruim 26 vakantiedagen.
  • een ruim opleidingsbudget voor interne en externe trainingen of opleidingen.
  • een collectieve ziektekostenverzekering bij CZ. Je krijgt korting op de basisverzekering en aanvullende pakketten van CZ.

Meer weten?

Durf jij het aan de vernieuwing en verdere professionalisering van communicatie, reputatie en merkontwikkeling met ons aan te gaan? Dan ontvangen wij graag jouw motivatie en curriculum vitae via de sollicitatie-button. Via deze button kom je op de website van PGGM, PGGM ondersteunt PFZW in het wervingstraject. 

Heb je vragen of wil je meer weten? Neem dan contact op met Wouter Thalen van PFZW, Manager Public Affairs, via 06-13505309, liefst eerst zelfs een berichtje via WhatsApp.

PFZW en Corona

Door COVID19 werken we vanuit huis. Kennismakingsgesprekken en interviews doen we met videocalls in Microsoft Teams. Een gesprek vindt plaats op kantoor. Een groot deel van je inwerktraject op afstand, waarbij we alles doen om een warm welkom bij PFZW te geven. Een (online) assessment kan onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.

Aan intermediairs

We weten dat er veel partijen zijn die graag met ons mee willen zoeken of hun diensten willen aanbieden voor deze vacature, maar bij PFZW werven we nieuwe collega’s zelf. Acquisitie naar een werving & selectie-opdracht of onaangekondigde aanbiedingen van CV's stellen we dan ook niet op prijs en nemen wij niet in behandeling. Mochten we er niet uitkomen, dan bellen we jou.

Heb je vragen of wil je meer weten?

Wouter Thalen
Manager Public Affairs
06-13505309

Stuur  eerst even een berichtje via WhatsApp.