Veelgestelde vragen over MijnOrganisatie
MijnOrganisatie is de beveiligde omgeving waarin u als werkgever de pensioenadministratie en organisatiegegevens kunt beheren.
Wat is MijnOrganisatie?
Bent u als werkgever klant van Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW)? Bij het aansluiten van uw organisatie heeft u van ons een wachtwoord en gebruikersnaam ontvangen om in te loggen.
Ja, uw gegevens zijn goed beveiligd. Om toegang te krijgen tot uw gegevens op MijnOrganisatie heeft u een wachtwoord en een gebruikersnaam nodig. Onbevoegden worden zo geweerd.
Ga naar MijnOrganisatie.
Voer een van onderstaande acties uit:
- Klik aan de rechterkant van uw adresbalk op het sterpictogram. Soms verkleurt het sterretje; in Google Chrome wordt het geel, in Firefox Mozilla blauw.
- Gebruik de toetscombinatie <Ctrl+D> (Windows) of <⌘+D> (Apple).
Er is géén handleiding voor het gebruik van MijnOrganisatie. Bij de verschillende schermen in MijnOrganisatie zelf vindt u uitleg. Kunt u op een pagina het antwoord op uw vraag niet vinden of mist u informatie? Laat het ons weten via de feedback knop rechts op de pagina.
Inloggen en gegevens aanpassen
U kunt met uw inloggegevens van Onlinedesk inloggen in MijnOrganisatie.
Inloggegevens aanvragen
Bent u als werkgever aangesloten bij PFZW? Dan heeft u van ons een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen bij het aansluiten van uw organisatie. U kunt hiermee direct inloggen op MijnOrganisatie.
Heeft u nog geen gebruikersnaam en/of wachtwoord? Kies op MijnOrganisatie voor ‘Gebruikersnaam vergeten?’ en volg de stappen om inloggegevens aan te vragen.
Heeft u hulp nodig bij het inloggen op MijnOrganisatie? Hieronder leest u een aantal mogelijke problemen en de oplossingen daarvan:
Gebruikersnaam vergeten
De gebruikersnaam is vaak uw organisatienummer. Werkt dit niet? Laat u dan toevoegen als gebruiker van MijnOrganisatie. Vraag dit aan de beheerder binnen uw organisatie.
Is er binnen uw organisatie geen beheerder van MijnOrganisatie? Vraag dan via MijnOrganisatie een nieuwe gebruikersnaam aan bij 'Gebruikersnaam vergeten?
Wachtwoord vergeten
Vraag via MijnOrganisatie een nieuw wachtwoord aan bij 'Wachtwoord vergeten?’. Na het versturen van de gegevens ontvangt u per e-mail een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
De beheerder van uw organisatie kan online in MijnOrganisatie een administratiekantoor machtigen om uw pensioenadministratie te verzorgen. Zonder deze machtiging mag uw administratiekantoor uw (pensioen)administratie niet beheren.
Log in op MijnOrganisatie en kies voor ‘Profiel’. Onder de organisatiegegevens klikt u op de link ‘Machtigen administratiekantoor’.
Om de pensioenen van uw medewerkers te verzorgen, hebben wij basisgegevens nodig van de dienstverbanden van uw medewerkers. Wijzigingen van een dienstverband ontvangen wij direct via uw geautomatiseerde gegevensaanlevering (GMA). Heeft u dat niet? Dan geeft u of uw administratiekantoor de wijziging door via MijnOrganisatie.
Log in en ga naar ‘Medewerkers’. Kies het juiste blok, afhankelijk van het soort wijziging dat u wilt doorvoeren.
Onze pensioenadministratie is gekoppeld aan de Basisregistratie Personen (BRP). Wijzigingen in de BRP worden automatisch verwerkt in onze pensioenadministratie.
Op MijnOrganisatie past u een e-mailadres aan. Er kunnen meerdere e-mailadressen van uw organisatie bij ons bekend zijn. Afhankelijk van uw rechten kunt u een of meerder e-mailadressen aanpassen.
Wijzigen e-mailadres van een gebruiker
U kunt zelf als gebruiker uw e-mailadres in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.
Wijzigen e-mailadres van de beheerder
U kunt zelf als beheerder uw e-mailadres in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.
Wijzigen e-mailadres van een contactpersoon
U kunt als beheerder van uw organisatie het e-mailadres van een contactpersoon in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.
Wijzigen e-mailadres voor de factuurnotificatie
De beheerder van uw organisatie kan het e-mailadres voor de factuurnotificaties aanpassen bij Profiel op het tabblad organisatiegegevens.
Wijzigen correspondentie e-mailadres
De beheerder van uw organisatie kan het correspondentie e-mailadres aanpassen bij Profiel op het tabblad organisatiegegevens.
Wijzigen e-mailadres voor een e-nieuwsbrief
Wilt u de e-nieuwsbrief op een ander e-mailadres ontvangen? Dan kunt u de wijziging van het e-mailadres doorgeven via de link 'e-mailadres wijzigen' onderaan de nieuwsbrief.
Ga naar organisatiewijzigingen.
Vul in om welke wijziging het gaat. Vervolgens klikt u in de tekst op de link naar het bijbehorende formulier.
Correspondentieadres wijzigen
Wilt u alleen het correspondentieadres van uw organisatie wijzigen? Dat kunt u ook direct aan ons doorgeven via MijnOrganisatie. Log in en kies voor ‘Profiel’. Vul de nieuwe gegevens in op 'Organisatiegegevens' bij ‘Correspondentieadres’.
Facturen
Log in op MijnOrganisatie en als u rechten heeft om facturen in te zien, vindt u op het dashboard de gegevens van uw laatste factuur. Ook ziet u hier een link naar het overzicht met alle facturen.
De beheerder van uw organisatie kan het e-mailadres waarop u factuurnotificaties wilt ontvangen, direct online invoeren. Het is belangrijk dat binnen uw organisatie de juiste persoon een melding krijgt dat er een nieuwe factuur online klaarstaat.
Log in op MijnOrganisatie en ga naar ‘Profiel’. Vul op het tabblad organisatiegegevens onderaan bij factuur e-mailadres het juiste e-mailadres in.
Op MijnOrganisatie kunt u de specificaties downloaden als pdf-, csv- of Excel-bestand.
Pdf-bestand
Het pdf-bestand heeft een speciaal ontworpen opmaak om de specificatie te bekijken. U kunt dit pdf-bestand openen met het programma Adobe Acrobat Reader®, dat u gratis kunt downloaden op www.adobe.nl.
CSV-bestand
In een csv-bestand worden de gegevens dan samengevoegd tot een bestand. Dit csv-bestand kan worden geopend met Microsoft Excel en via de afdrukmogelijkheid van die toepassing worden geprint.