Onze cookies helpen

Wij helpen u graag met uw pensioen. Met cookies kunnen wij dat nog beter doen door de website voor u persoonlijk in te richten. Daarmee vindt u sneller wat u zoekt. Wilt u dat?

Leg me meer uit

Veelgestelde vragen over MijnOrganisatie

MijnOrganisatie is de beveiligde omgeving waarin u als werkgever de pensioenadministratie en organisatiegegevens kunt beheren.

Wat is MijnOrganisatie?

Hoe meld ik me aan voor MijnOrganisatie?

Bent u als werkgever klant van Pensioenfonds Zorg en Welzijn (PFZW)? Bij het aansluiten van uw organisatie heeft u van ons een wachtwoord en gebruikersnaam ontvangen om in te loggen.

Zijn mijn gegevens beveiligd?

​Ja, uw gegevens zijn goed beveiligd. Om toegang te krijgen tot uw gegevens op MijnOrganisatie heeft u een wachtwoord en een gebruikersnaam nodig. Onbevoegden worden zo geweerd.

Hoe voeg ik MijnOrganisatie toe aan mijn favorieten?

Ga naar MijnOrganisatie.

Voer een van onderstaande acties uit:

  • Klik aan de rechterkant van uw adresbalk op het sterpictogram. Soms verkleurt het sterretje; in Google Chrome wordt het geel, in Firefox Mozilla blauw.
  • Gebruik de toetscombinatie <Ctrl+D> (Windows) of <⌘+D> (Apple).
Waar vind ik de handleiding voor MijnOrganisatie?

​Er is géén handleiding voor het gebruik van MijnOrganisatie. Bij de verschillende schermen in MijnOrganisatie zelf vindt u uitleg. Kunt u op een pagina het antwoord op uw vraag niet vinden of mist u informatie? Laat het ons weten via de feedback knop rechts op de pagina.

Inloggen en gegevens aanpassen

Hoe kan ik inloggen?

​U kunt met uw inloggegevens van Onlinedesk inloggen in MijnOrganisatie.

Inloggegevens aanvragen

Bent u als werkgever aangesloten bij PFZW? Dan heeft u van ons een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen bij het aansluiten van uw organisatie. U kunt hiermee direct inloggen op MijnOrganisatie.

Heeft u nog geen gebruikersnaam en/of wachtwoord? Kies op MijnOrganisatie voor ‘Gebruikersnaam vergeten?’ en volg de stappen om inloggegevens aan te vragen.

Waarom kan ik niet inloggen?

Heeft u hulp nodig bij het inloggen op MijnOrganisatie? Hieronder leest u een aantal mogelijke problemen en de oplossingen daarvan:

Gebruikersnaam vergeten

De gebruikersnaam is vaak uw organisatienummer. Werkt dit niet? Laat u dan toevoegen als gebruiker van MijnOrganisatie. Vraag dit aan de beheerder binnen uw organisatie.

Is er binnen uw organisatie geen beheerder van MijnOrganisatie? Vraag dan via MijnOrganisatie een nieuwe gebruikersnaam aan bij 'Gebruikersnaam vergeten?

Wachtwoord vergeten

Vraag via MijnOrganisatie een nieuw wachtwoord aan bij 'Wachtwoord vergeten?’. Na het versturen van de gegevens ontvangt u per e-mail een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.

Hoe machtig ik een administratiekantoor?

​De beheerder van uw organisatie kan online in MijnOrganisatie een administratiekantoor machtigen om uw pensioenadministratie te verzorgen. Zonder deze machtiging mag uw administratiekantoor uw (pensioen)administratie niet beheren.

Log in op MijnOrganisatie en kies voor ‘Profiel’. Onder de organisatiegegevens klikt u op de link ‘Machtigen administratiekantoor’.

Hoe pas ik dienstverbandgegevens van mijn medewerker(s) aan?

​Om de pensioenen van uw medewerkers te verzorgen, hebben wij basisgegevens nodig van de dienstverbanden van uw medewerkers. Wijzigingen van een dienstverband ontvangen wij direct via uw geautomatiseerde gegevensaanlevering (GMA). Heeft u dat niet? Dan geeft u of uw administratiekantoor de wijziging door via MijnOrganisatie.

Log in en ga naar ‘Medewerkers’. Kies het juiste blok, afhankelijk van het soort wijziging dat u wilt doorvoeren.

Waarom kan ik de persoonsgegevens van mijn medewerker(s) niet wijzigen?

Onze pensioenadministratie is gekoppeld aan de Basisregistratie Personen (BRP). Wijzigingen in de BRP worden automatisch verwerkt in onze pensioenadministratie.

Hoe pas ik een e-mailadres aan?

Op MijnOrganisatie past u een e-mailadres aan. Er kunnen meerdere e-mailadressen van uw organisatie bij ons bekend zijn. Afhankelijk van uw rechten kunt u een of meerder e-mailadressen aanpassen.

Wijzigen e-mailadres van een gebruiker

U kunt zelf als gebruiker uw e-mailadres in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.

Wijzigen e-mailadres van de beheerder

U kunt zelf als beheerder uw e-mailadres in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.

Wijzigen e-mailadres van een contactpersoon

U kunt als beheerder van uw organisatie het e-mailadres van een contactpersoon in MijnOrganisatie wijzigen bij Profiel op het tabblad Contactpersonen en Gebruikers.

Wijzigen e-mailadres voor de factuurnotificatie

De beheerder van uw organisatie kan het e-mailadres voor de factuurnotificaties aanpassen bij Profiel op het tabblad organisatiegegevens.

Wijzigen correspondentie e-mailadres

De beheerder van uw organisatie kan het correspondentie e-mailadres aanpassen bij Profiel op het tabblad organisatiegegevens.

Wijzigen e-mailadres voor een e-nieuwsbrief

Wilt u de e-nieuwsbrief op een ander e-mailadres ontvangen? Dan kunt u de wijziging van het e-mailadres doorgeven via de link 'e-mailadres wijzigen' onderaan de nieuwsbrief.

Hoe geef ik een wijziging van naam of adres van mijn organisatie door?

Ga naar organisatiewijzigingen.

Vul in om welke wijziging het gaat. Vervolgens klikt u in de tekst op de link naar het bijbehorende formulier.

Correspondentieadres wijzigen

Wilt u alleen het correspondentieadres van uw organisatie wijzigen? Dat kunt u ook direct aan ons doorgeven via MijnOrganisatie. Log in en kies voor ‘Profiel’. Vul de nieuwe gegevens in op 'Organisatiegegevens' bij ‘Correspondentieadres’.

Facturen

Waar kan ik de facturen van mijn organisatie inzien?

​Log in op MijnOrganisatie en als u rechten heeft om facturen in te zien, vindt u op het dashboard de gegevens van uw laatste factuur. Ook ziet u hier een link naar het overzicht met alle facturen.

Hoe geef ik het e-mailadres voor de factuurnotificatie door?

De beheerder van uw organisatie kan het e-mailadres waarop u factuurnotificaties wilt ontvangen, direct online invoeren. Het is belangrijk dat binnen uw organisatie de juiste persoon een melding krijgt dat er een nieuwe factuur online klaarstaat.

Log in op MijnOrganisatie en ga naar ‘Profiel’. Vul op het tabblad organisatiegegevens onderaan bij factuur e-mailadres het juiste e-mailadres in.

Hoe kan ik de premiespecificaties afdrukken?

​Op MijnOrganisatie kunt u de specificaties downloaden als pdf-, csv- of Excel-bestand.

Pdf-bestand

Het pdf-bestand heeft een speciaal ontworpen opmaak om de specificatie te bekijken. U kunt dit pdf-bestand openen met het programma Adobe Acrobat Reader®, dat u gratis kunt downloaden op www.adobe.nl.

CSV-bestand

In een csv-bestand worden de gegevens dan samengevoegd tot een bestand. Dit csv-bestand kan worden geopend met Microsoft Excel en via de afdrukmogelijkheid van die toepassing worden geprint.