1. U kunt uw klacht op verschillende manieren aan ons doorgeven
- online, via het klachtenformulier
- telefonisch, via onze klantenservice
- schriftelijk, via een brief naar Pensioenfonds Zorg en Welzijn, Postbus 117, 3700 AC Zeist
- chat, via onze livechat; Onderaan de pagina ziet u een groene knop met daarin de tekst `Stel uw vraag via chat'. Ziet u de chatoptie niet? Dan zijn er op dat moment helaas geen medewerkers beschikbaar.
2. Wat vertelt u ons over uw klacht?
Vertel ons zo precies mogelijk waarover u een klacht heeft. Bent u het bijvoorbeeld niet eens met een beslissing over uw pensioen? Geef duidelijk aan waarover en waarom u het niet eens bent met de beslissing. Dat helpt ons om een goed en duidelijk beeld van uw klacht te krijgen.
3. U heeft een klacht ingediend. Wat gebeurt er met uw klacht?
U ontvangt binnen 5 werkdagen een antwoord. Is er meer uitzoekwerk nodig om uw klacht te behandelen? Dan ontvangt u bericht van ons waarin staat wanneer u ons antwoord kunt verwachten.
4. U heeft antwoord gekregen maar u bent het niet eens met de reactie. Wat kunt u doen?
U kunt ons laten weten dat u het niet eens bent met de reactie of beslissing. U kunt opnieuw online, telefonisch, schriftelijk of via chat reageren. In uw reactie geeft u duidelijk aan waar u het niet mee eens bent. Dat heet bezwaar maken. Wij beoordelen uw reactie dan opnieuw, eventueel in overleg met onze juridische afdeling.
- Wij vinden dat u gelijk heeft, uw bezwaar is in dat geval gegrond. U krijgt schriftelijk een reactie van ons.
- Wij vinden dat u geen gelijk heeft, uw bezwaar is in dat geval ongegrond. U krijgt schriftelijk een reactie van ons.
Het kan het zijn dat u het niet eens bent met deze reactie of beslissing.
5. U bent het niet eens met de reactie of beslissing op uw bezwaar. Wat kunt u doen?
Er zijn verschillende mogelijkheden: