Wat moet ik regelen voor mijn administratie?

De aanlevering van de pensioenaangifte verandert niet. De inhoud verandert wel. De nieuwe pensioenregeling krijgt andere kenmerken en er komen nieuwe regels voor de premieberekening.

Aanlevering pensioenaangifte verandert niet

De aanlevering van de pensioenaangifte verandert niet. Dit blijft net zo eenvoudig als nu. Met de uniforme pensioenaangifte (UPA) levert u uiterlijk de laatste dag van elke maand uw pensioengegevens aan over de vorige maand. U doet pensioenaangifte via uw salarispakket. Uw organisatiegegevens kunt u inzien en beheren in MijnOrganisatie. Dat verandert ook niet.

Inhoud pensioenaangifte verandert wel

De inhoud van de pensioenaangifte verandert wel. De nieuwe pensioenregeling krijgt andere kenmerken en er komen nieuwe regels om de premie te berekenen. Wellicht dat we straks andere pensioengegevens aan u gaan vragen. Hier informeren we u dan vooraf over. Hoe dat eruit gaat zien, weten we nu nog niet precies. U hoeft daar niets extra's voor te doen, want dit wordt dan aangepast in uw salarispakket. Wij gaan hierover tijdig in gesprek met de softwareontwikkelaars van de salarispakketten, zodat uw pensioenaangifte ook na 1 januari 2026 soepel en probleemloos blijft verlopen.

Hoe gaat PFZW mij helpen?

We weten nog niet tot in detail hoe de nieuwe pensioenregeling eruit gaat zien. De komende tijd wordt alles stap voor stap duidelijker. We blijven u op de hoogte houden, via de maandelijkse e-mail nieuwsbrief, de website, via uw accountmanager of de werkgeversdesk. 

Heeft u vragen?

Heeft u nu al vragen of ondersteuning nodig bij uw administratie? Neem dan contact op met uw accountmanager of de werkgeversdesk

Heeft deze informatie u geholpen?

'De nieuwe pensioenregeling krijgt andere kenmerken en er komen nieuwe regels om de premie te berekenen'