Veelgestelde vragen

De link werkt niet of het onderzoek werkt traag, wat kan ik doen?

Het onderzoek werkt niet goed op Internet Explorer, maar wel op iedere andere gangbare browser. Het onderzoek werkt het beste op een tablet, pc of laptop. De smartphone is niet geschikt om het onderzoek te doorlopen.

Is het onderzoek anoniem?

Ja, het onderzoek is anoniem. De uitkomsten worden anoniem verwerkt en er is geen link tussen uw gegevens en de uitkomsten. 

Is het belangrijk dat ik meedoe aan het onderzoek?

Ja, pensioen verandert en daarvoor moeten keuzes gemaakt worden. Dat doen we uiteraard het liefst ook op basis van uw input.

Wat gebeurt er met de uitkomsten van het onderzoek?

De uitkomsten zijn belangrijke informatie voor overleg over de pensioenregeling. De pensioenregeling is er voor de deelnemers. De uitkomsten geven een beeld van hoe de belanghebbenden van het pensioenfonds kijken naar belangrijke thema’s die spelen. Ook in het licht van de uitwerking van het pensioenakkoord.

De bedragen in de pensioenmeter zijn niet gelijk aan mijn pensioenaanspraken, hoe kan dat?

Het onderzoek is niet gepersonaliseerd, u ziet daarom een inschatting van pensioenuitkomsten in 3 scenario’s, bij verschillende manieren van beleggen van het pensioen. In het onderzoek zijn aannames gedaan, omdat het niet persoonlijk is. Zo gaan we uit van 40 jaar volledige opbouw van pensioen tot 68 jaar. En van een bepaalde salarisgroep. De genoemde bedragen in de tabel zijn netto (dus na aftrek belasting) en inclusief een volledige AOW. 

Waar staan de actievoorwaarden?

U kunt de voorwaarden lezen op de pagina met actievoorwaarden

De inlogcodes werken niet of de code is verlopen

Het onderzoek is nog niet gesloten. Als u nog niets heeft ingevuld en opgeslagen zou de code moeten werken. Probeert u het alstublieft nog een keer.

Let bij het invoeren op hoofdletters en kleine letters. Bij het kopiëren van de code uit de mail kan er een spatie mee zijn gekopieerd. 

Het onderzoek loopt vast/de grafieken laden niet/ik krijg een wit scherm

Het onderzoek kan vastlopen door het gebruik van Internet Explorer. Dat is een browser die steeds minder gebruikt wordt. Microsoft ondersteunt Explorer ook niet meer. Gebruik voor het onderzoek een andere browser zoals Chrome of Safari.

Ook kan het zijn dat u het onderzoek op de smartphone probeert uit te voeren. Het onderzoek moet plaatsvinden op een desktop en werkt niet goed op een smartphone. 

Ik gebruik wel de juiste browser (Chrome of Safari) en toch werkt het niet

Dit heeft meestal te maken met speciale instellingen (cookies, firewall, add on’s, caps lock, explorer, etc) op individuele computers.

Als u problemen blijft houden, is het vaak het gemakkelijkst even een andere computer (en dus instellingen) te nemen. In bijna alle gevallen lukt het dan wel.