U gebruikt MijnOrganisatie voor het inzien en beheren van uw pensioenadministratie en organisatiegegevens. Op dit moment kunt u nog inloggen met uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord. Gewoon zoals u gewend bent. Volgens de Wet digitale overheid is eHerkenning straks het enige en verplichte inlogmiddel voor werkgevers bij (semi)publieke instanties. Dus ook bij PFZW. Zoals we dit nu inschatten is dit medio 2022.

Wat is eHerkenning?

eHerkenning is één veilige digitale sleutel, waarmee u toegang krijgt tot de online dienstverlening van verschillende (overheids)organisaties. Het grote voordeel van eHerkenning is dat u bij verschillende organisaties op dezelfde manier inlogt. U hoeft dus minder wachtwoorden te onthouden.

Wat zijn de voordelen van eHerkenning?

  • Snel en veilig inloggen op betrouwbare sites
  • Op één manier veilig inloggen bij ruim 500 organisaties
  • Eén login en één wachtwoord

Regel uw eHerkenning

Heeft u nog geen eHerkenning? Afhankelijk van het gebruik heeft u voor eHerkenning een bepaald betrouwbaarheidsniveau nodig. Voor MijnOrganisatie is dat betrouwbaarheidsniveau EH3. Dit niveau heeft u ook nodig voor de Belastingdienst en UWV.

Kosten
U vraagt eHerkenning niet bij PFZW aan, maar bij erkende leveranciers. Aan de aanvraag en het gebruik van eHerkenning zijn kosten verbonden. Die verschillen per leverancier. U bepaalt zelf bij welke leverancier u eHerkenning aanvraagt. 

Voor al uw medewerkers
eHerkenning is persoonsgebonden. Hebben meer medewerkers van uw organisatie toegang tot MijnOrganisatie? Dan heeft u voor iedere medewerker een eHerkenningsmiddel nodig. 

eHerkenning voor administratiekantoren

Heeft u uw pensioenadministratie uitbesteed aan een administratiekantoor? Dan kunt u uw administratiekantoor machtigen om namens u met eHerkenning in te loggen op MijnOrganisatie. Uw administratiekantoor kan zelf eHerkenning aanvragen.