Voordelen

Vanaf 2022 is de aangiftedatum verschoven naar het einde van de maand. Daarmee vervalt de aangiftedeadline van de 10e van de maand. Dit heeft vier voordelen:
 
  • U heeft meer tijd om pensioenaangifte te doen
  • De pensioenaangifte loopt gelijk met de loonaangifte
  • De factuur is overzichtelijker en eenvoudig te checken
  • De factuur is makkelijker ter herleiden naar uw pensioenaangifte

Op tijd en volledig pensioenaangifte doen is belangrijk. Alleen dan kunnen wij op basis van de juiste gegevens de pensioenopbouw en -premie berekenen en de premie factureren.

Terugkoppeling na aanleveren

U krijgt van ons per e-mail een terugkoppeling over uw pensioenaangifte. Moet u nog iets aanpassen omdat er nog iets niet klopt? Dan kunt u vanuit de mail inloggen op MijnOrganisatie. In het overzicht bekijkt u de status van uw pensioenaangifte. U ziet hier welke pensioengegevens goed of fout zijn en/of nog ontbreken. 

Gevolgen van te laat of niet aanleveren

Het aanleveren van pensioengegevens vóór het einde van de maand is dus verplicht. Bent u een keer te laat of vergeten pensioenaangifte te doen? Dat kan natuurlijk gebeuren. 

  • We sturen u na de aangiftedeadline maximaal twee herinneringen om alsnog pensioenaangifte te doen. 
  • Levert u niks aan? Dan vullen wij de pensioenaangifte in op basis van de vorige pensioenaangiftes. Hiervoor brengen wij kosten in rekening.
  • Het invullen van de pensioenaangifte kan een volledige periode of een periode van één of meer inkomstenverhoudingen zijn. Bekijk op MijnOrganisatie bij 'Pensioenaangiftes' welke perioden door ons volledig of deels zijn ingevuld en wat u moet doen. 
  • Belangrijk! Zorg ervoor dat u de pensioengegevens van de medewerkers alsnog zelf aanlevert via uw salarispakket. Alleen dan is uw factuur gebaseerd op de meest actuele pensioengegevens en zien uw medewerkers een actueel pensioenoverzicht in MijnPFZW.