We helpen u graag om dit te regelen. Binnen drie stappen maakt u uw salarispakket geschikt voor pensioenaangifte. 

1. Check of u een UPA-account nodig heeft

Om snel en gemakkelijk de pensioengegevens van uw medewerkers door te geven via uw salarispakket werkt PFZW met uniforme pensioenaangifte (UPA).

 

Om pensioenaangifte te kunnen doen, moet er een koppeling gemaakt worden tussen uw salarispakket en onze pensioenadministratie. Het is mogelijk dat u hiervoor een UPA-account nodig heeft.

> Controleren of ik een UPA-account nodig heb (pdf)

2. Maak een UPA-account aan

U heeft een UPA-account nodig

  • Stuur een e-mail naar upa@pfzw.nl en geef door welk salarispakket u gaat gebruiken. 
  • U ontvangt binnen enkele dagen bericht van ons. Vervolgens kunt u via MijnOrganisatie een UPA-account aanmaken.
  • Gebruik uit veiligheidsoverwegingen niet dezelfde gegevens als uw inlog voor MijnOrganisatie.
  • Om de koppeling tussen uw salarispakket en onze pensioenadministratie te maken voert u de accountgegevens van het UPA-account in uw salarispakket in. 

U heeft geen UPA-account nodig

  • U kunt direct elke maand of elke vier weken de gegevens van uw medewerker aanleveren met uw salarispakket. Na de eerste pensioenaangifte ziet PFZW automatisch welk salarispakket u gebruikt.
3. Richt uw salarispakket in
  • Meld uw medewerkers aan via uw salarispakket
  • Zorg dat uw salarispakket is afgestemd op de regeling van PFZW, zodat u de juiste looncomponenten in uw pensioenaangifte meegeeft. 

Ieder salarispakket is anders, vraag daarom aan uw softwareleverancier waar u op moet letten bij maandelijkse of vierwekelijkse pensioenaangifte.

> Hulp bij inrichten salarispakket

Heeft u geen salarispakket? Dan adviseren wij u een administratiekantoor de pensioenadministratie te laten verzorgen. Dit kan alleen als u uw administratiekantoor machtigt. Dit regelt u op MijnOrganisatie.