Terugblik: Leren van Triodos Bank

Op woensdag 24 november 2021 werd bij Triodos Bank ingezoomd op het belang van een sterk DNA voor organisaties. Tafelgasten waren onder meer Pauline Bieringa, managing director Triodos Bank, Geert van den Enden, algemeen directeur Bernhoven en John Landman, directeur PFZW. Hoogleraar marketing Peeter Verlegh gaf een boeiende masterclass over purpose en merkactivisme.

Lokale verbondenheid

In de online talkshow ‘Leren van’ Triodos Bank gingen wij in gesprek over het consequent doorvertalen van de eigen identiteit in strategie, producten en personeelsbeleid. En welke lessen de sector zorg en welzijn uit de aanpak van Triodos Bank kan trekken. Pauline Bieringa: "Ontleen kracht aan je verbondenheid met patiënten, cliënten, medewerkers en je omgeving. Koester je lokale betekenis."

Zuinig op je merk

“Ik zie veel te veel zorginstellingen te snel wisselen van merkidenteit”, zegt hoogleraar Peeter Verlegh. In een boeiende masterclass geeft hij zijn visie op de kracht van merken voor de sector zorg en welzijn. “Ben zuinig op je merk en wat je uitdraagt. En ben daar echt in. Dat kun je alleen maar zijn als je dat lange tijd volhoudt, zoals Triodos Bank."

Integere belofte

Sander Kooiman, manager Zorg & Welzijn bij Triodos Bank, Bernhoven-directeur Geert van den Enden en PFZW-directeur John Landman spraken in een boeiend tafelgesprek over het belang van de eigen identiteit. "Uitdragen wat onze medewerkers zelf voelen en zeggen, verbindt de mensen en geeft ons een integere belofte die echt van ons is", vertelt Geert van den Enden. "Wat ons scherp houdt is feedback van klanten op onze missie. Als zij zich zo betrokken voelen dat ze tegen ons zeggen: ben jij nog wie je wil zijn? Dat is gouden feedback", aldus Sander Kooiman.

Reacties van de kijkers

  • "Ik heb inspiratie opgedaan hoe je organisatie-DNA een aantrekkingskracht kan zijn voor medewerkers."
  • "Ik heb geleerd dat branding ook van (levens)belang is voor zorginstellingen. Laat jezelf zien en wees duidelijk."
  • "De waarde van heldere kernwaarden voor een merk en de verbindende kracht ervan werd heel goed duidelijk gemaakt."

Sfeerimpressie