Van aangifte tot factuur

Inloggen met eHerkenning vanaf 24 november

Vanaf 24 november bekijkt en betaalt u uw factuur alleen nog maar door veilig in te loggen op MijnOrganisatie. Hierdoor verkleint u de kans op phishing en zijn uw factuurdetails beter beschermd. Log in met uw persoonlijke eHerkenning op betrouwbaarheidsniveau EH3. Heeft u nog geen eHerkenning? Vraag het dan snel aan. 

Wist u dat onze factuur wordt opgesteld aan de hand van uw pensioenaangifte? Het moment waarop u of uw administratiekantoor de aangifte doet - en of er correcties zijn - bepaalt welke gegevens op de factuur staan en wanneer u die ontvangt. Op deze pagina leest u meer over hoe het proces van aangifte tot factuur werkt.

Aangifte- en betalingsproces

Iedere maand levert u of uw administratiekantoor uiterlijk de laatste dag van de maand met de  pensioengegevens aan over de vorige maand. Hierop is onze factuur gebaseerd. Ontvangen wij na twee herinneringen nog geen pensioenaangifte? Dan vullen wij deze in op basis van eerdere gegevens. 

Eerstvolgende factuur

U krijgt op 24 november 2025 de eerstvolgende factuur. Deze gaat over de aangiften en/of correcties die u of uw administratiekantoor heeft ingestuurd van 1 oktober tot en met 31 oktober.

Eerstvolgende betaling

De eerstvolgende betaaldatum en datum automatische incasso is 24 december 2025.



 

Tips voor een soepel proces

Wij helpen u graag om het proces van penioenaangifte tot factuur zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hiervoor hebben wij een aantal tips:
 
  • Doe op tijd pensioenaangifte of lever op tijd de gegevens aan bij uw administratiekantoor
  • Voorkom schommelingen in uw factuurbedrag en doe daarom iedere maand rond dezelfde dag pensioenaangifte
  • Zet uw aangifteherinnering aan in uw Profiel op MijnOrganisatie
  • Bekijk op MijnOrganisatie of de pensioenaangifte fouten of niet goedgekeurde correcties bevat en los deze zo snel mogelijk op
  • Kies voor de betaalwijze 'automatische incasso' zodat u altijd op tijd betaalt
  • Betaal uw factuur uiterlijk op de betaaldatum

Veelgestelde vragen over het proces

Wat zijn de factuur- en incassodata van 2025?
U doet pensioenaangifte Over de maand Wij maken uw factuur U krijgt uw factuur U betaalt de factuur
         
In de maand: januari
Uiterlijk: 31-01-2025
December
2024 
03-02-2025 24-02-2025 Uiterlijk
26-03-2025
In de maand: februari
Uiterlijk: 28-02-2025
Januari
2025
03-03-2025 24-03-2025 Uiterlijk
23-04-2025
In de maand: maart
Uiterlijk: 31-03-2025
Februari
2025
01-04-2025 22-04-2025 Uiterlijk
22-05-2025
In de maand: april
Uiterlijk: 30-04-2025
Maart
2025
01-05-2025 20-05-2025 Uiterlijk
19-06-2025
In de maand: mei
Uiterlijk: 31-05-2025
April
2025
02-06-2025 23-06-2025 Uiterlijk
23-07-2025
In de maand: juni
Uiterlijk: 30-06-2025
Mei
2025
01-07-2025 21-07-2025 Uiterlijk
20-08-2025
In de maand: juli
Uiterlijk: 31-07-2025
Juni
2025
01-08-2025 20-08-2025 Uiterlijk
19-09-2025
In de maand: augustus
Uiterlijk: 31-08-2025
Juli
2025
01-09-2025 22-09-2025 Uiterlijk
22-10-2025
In de maand: september
Uiterlijk: 30-09-2025
Augustus
2025
01-10-2025 20-10-2025 Uiterlijk
19-11-2025
In de maand: oktober
Uiterlijk: 31-10-2025
September
2025 
03-11-2025  24-11-2025 Uiterlijk
24-12-2025
In de maand: november
Uiterlijk: 30-11-2025
Oktober
2025
01-12-2025 22-12-2025 Uiterlijk
21-01-2026
Waarom heb ik geen factuur ontvangen?

Er kunnen twee redenen zijn waarom u de factuur niet hebt ontvangen.

  1. U of uw administratiekantoor gaf de pensioenaangifte (UPA) niet of te laat door. Lever uiterlijk de laatste dag van de maand de pensioengegevens aan over de vorige maand.
  2. Het factuur e-mailadres klopt niet. Log in op MijnOrgansatie en pas het e-mailadres of de betaalgegevens aan.
     
Wat gebeurt er als ik of mijn administratiekantoor een correctie doe(t) op mijn pensioenaangifte?

Wij starten het factuurproces op de eerste werkdag van de maand. Komt uw correctie daarna? Dan staat deze op een latere factuur. Uw factuur kan daardoor hoger of lager zijn. Bekijk uw factuurdetails op MijnOrganisatie om te zien welke correcties verwerkt zijn.

Hoe ziet het factuurproces eruit als ik of mijn administratiekantoor geen of te laat pensioenaangifte doe(t)?

U of uw administratiekantoor levert de pensioenaangifte uiterlijk op de laatste dag van de volgende maand aan. Gebeurt dit niet? Dan versturen wij maximaal twee herinneringen om alsnog aangifte te doen. U krijgt die maand geen factuur. Ontvangen wij na de herinneringen nog geen pensioenaangifte? Dan vullen wij deze  in. Hierna ontvangt u van ons een factuur. Controleer op MijnOrgansatie welke perioden volledig of gedeeltelijk door ons zijn ingevuld. U herkent deze gegevens aan de letter A. 

Wat is het factuurproces als ik of mijn administratiekantoor vierwekelijks aanlever(t)?

Levert u of uw administratiekantoor elke vier weken aan? Dan ontvangt u toch maandelijks een factuur. Bij een vierwekelijkse periode staan er steeds vier weken op één factuur.

Hulp nodig?

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Ga naar Werkgeversdesk. Daar kunt u alle veelgestelde vragen lezen of direct contact opnemen.

Naar Werkgeversdesk

Mogelijk ook interessant voor u

Factuur begrijpen

Heeft u vragen over uw factuur? Wij helpen u om uw factuur beter te begrijpen.

 

 

Factuur beter begrijpen

Factuur betalen

Wij geven u een overzicht van de factuur- en incassodata. Zetten de betaalmogelijkheden op een rij en helpen u wanneer u niet kunt betalen.

Alles weten over betalen

Pensioenaangifte doen

U doet elke maand of elke vier weken pensioenaangifte. Lever op tijd en correct uw gegevens aan. Het zorgt voor het juist berekenen van de pensioenopbouw en pensioenpremie.

Alles weten over pensioenaangifte
Wil je een mening geven? Sta dan analytische cookies toe.
Voorkeur aanpassen
Man doet administratie

"Doe altijd op tijd pensioenaangifte voor een soepel proces"