Factuur begrijpen

Misschien heeft u vragen over uw factuur. Bijvoorbeeld: waarom is het bedrag anders dan vorige maand? Of hoe is mijn factuur opgebouwd? Hier leggen we het uit. Zo vindt u snel een antwoord waardoor u uw factuur beter begrijpt.

Mijn factuur is hoger

  • Meer medewerkers in dienst
  • Correcties van eerdere maanden
  • Inhaalslag na uitgestelde aangiftes
  • Wij vulden de pensioenaangifte
  • De aangifte bevat fouten/onjuiste waardes 
  • Met terugwerkende kracht klant geworden
     

Mijn factuur is lager

  • Minder medewerkers in dienst 
  • Seizoensmedewerkers verlieten het bedrijf 
  • Correcties over eerdere maanden in mindering gebracht
  • De aangifte bevat fouten/onjuiste waardes 
  • Aangifte niet of te laat gedaan 
  • Verkeerde aangifte gedaan

Log veilig met eHerkenning in op MijnOrganisatie. U kunt hier uw facturen met elkaar vergelijken, de premie per medewerker inzien, uw facturen downloaden en direct betalen.

Veelgestelde vragen over factuur begrijpen

Ik zie correcties en/of verrekeningen op mijn factuur. Wat betekenen die precies?

Correcties of verrekeningen op uw factuur ontstaan door wijzigingen in uw pensioenaangifte. Bijvoorbeeld als u loon of uren aanpast. Soms staan correcties of verrekeningen niet op de eerstvolgende factuur maar op een latere factuur. 

Waarom wijkt mijn factuur af van de pensioenaangifte die ik heb gedaan?

Het moment van aanleveren bepaalt de hoogte van uw factuur. Komt uw aangifte vóór het einde van de maand bij ons binnen? Dan wordt deze meegenomen op de eerstvolgende factuur. Komt deze later bij ons binnen? Dan wordt deze meegenomen op een latere factuur.

Waar kan ik zien wat er veranderd is ten opzichte van mijn vorige factuur?

Op MijnOrganisatie kunt u eenvoudig facturen met elkaar vergelijken en de premie per medewerker zien. U logt hier veilig met eHerkenning in.  

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Uw factuur kunt u eenvoudig betalen. Dat kan via automatische incasso, iDEAL of handmatige overschrijving. U betaalt uw factuur met iDEAL door veilig met eHerkenning in te loggen op MijnOrganisatie. Hierdoor verkleint u de kans op phishing en zijn uw factuurdetails beter beschermd.

Betaalt u handmatig? Dat kan nog steeds zonder in te loggen op MijnOrganisatie. De gegevens die u nodig heeft om te betalen staan op het factuurvoorblad. Dat voorblad vindt u in de bijlage van de factuurnotificatie.

Ik begrijp mijn factuur niet. Wat kan ik doen?

Het kan zijn dat u uw factuur niet goed begrijpt. Op MijnOrganisatie kunt u eenvoudig uw factuurdetails bekijken. U logt hier veilig met eHerkenning in. Heeft u een administratiekantoor die de pensioenaangifte verzorgt? Neem dan altijd eerst met hen contact op. Zij kunnen de factuur meestal meteen aan u uitleggen met behulp van de aangifte. Komt u er niet uit? Ga dan naar onze Werkgeversdesk. Daar kunt u alle veelgestelde vragen lezen of direct contact opnemen.

Hulp nodig?

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Ga naar Werkgeversdesk. Daar kunt u alle veelgestelde vragen lezen of direct contact opnemen.

Naar Werkgeversdesk

Mogelijk ook interessant voor u

Van aangifte tot factuur

Wij leggen het proces van pensioenaangifte tot de factuur stap voor stap uit.


 

Naar factuurproces

Factuur betalen

Wij geven u een overzicht van de factuur- en incassodata. Zetten de betaalmogelijkheden op een rij en helpen u wanneer u niet kunt betalen.

Alles weten over betalen

Pensioenaangifte

Wij vertellen u meer over de maandelijkse pensioenaangifte, welk salarispakket u nodig heeft en hoe u de pensioenadministratie moet opstarten.

Naar pensioenaangifte doen
Wil je een mening geven? Sta dan analytische cookies toe.
Voorkeur aanpassen