Onze cookies helpen

Wij helpen u graag met uw pensioen. Met cookies kunnen wij dat nog beter doen door de website voor u persoonlijk in te richten. Daarmee vindt u sneller wat u zoekt. Wilt u dat?

Leg me meer uit

Welkom bij PFZW

U bent nieuw bij PFZW en gaat zelf uw pensioenadministratie doen.

Dit regelt u

In vier stappen start u de pensioenadministratie op en bent u klaar om pensioenaangifte te doen. Wij sturen u voortaan elke maand een e-mail met een melding dat uw factuur online voor u klaarstaat.

Stap 1. Maak uw salarispakket geschikt voor pensioenaangifte

PFZW werkt met uniforme pensioenaangifte (UPA): een standaard voor het automatisch uitwisselen van salarisgegevens tussen werkgevers en PFZW. Dit betekent dat u snel en gemakkelijk de pensioengegevens van uw medewerkers doorgeeft via uw salarispakket.

Check of u een UPA-account nodig heeft 
Om pensioenaangifte te kunnen doen, moet er een koppeling gemaakt worden tussen uw salarispakket en onze pensioenadministratie. Het is mogelijk dat u hiervoor een UPA-account nodig heeft. Controleer of u een UPA-account moet aanmaken (pdf).

Maak zo nodig een UPA-account aan. Let op, gebruik uit veiligheidsoverwegingen niet dezelfde gegevens als uw inlog voor MijnOrganisatie. 

UPA-account aanmaken

Heeft u geen UPA-account nodig? Lees dan verder. 

Richt uw salarispakket in
Uw salarispakket moet afgestemd zijn op de regeling van PFZW, zodat de juiste looncomponenten in uw pensioenaangifte worden meegenomen. Vraag aan uw softwareleverancier of u nog iets in uw salarispakket moet aanpassen voor het maandelijks of vierwekelijks correct aanleveren van de pensioengegevens bij PFZW.

Hulp bij inrichten salarispakket

Stap 2. Meld uw medewerkers aan

Het aanmelden van uw medewerkers doet u via uw salarispakket. Vragen over hoe dit werkt? Neem contact op met uw softwareleverancier

Stap 3. Doe maandelijks of vierwekelijks pensioenaangifte

U bent nu klaar om pensioenaangifte te doen. Dit kan elke maand of elke vier weken via uw salarispakket.

Uiterste aanleverdatum
Lever op tijd en correct uw gegevens aan. Het zorgt voor het juist berekenen van de pensioenopbouw en pensioenpremie van uw medewerkers.

  • Bij maandelijkse pensioenaangifte levert u vóór de 10e van de volgende maand uw pensioengegevens aan. 
  • Bij vierwekelijkse pensioenaangifte levert u binnen tien dagen na de laatste dag van de vierwekelijkse periode uw pensioengegevens aan. 

Controleer uw pensioenaangifte in MijnOrganisatie
Heeft u pensioenaangifte gedaan? Wij houden u op de hoogte van de verwerking van uw aangifte. Log in op MijnOrganisatie en ga naar 'UPA' om de resultaten en eventuele meldingen van uw pensioenaangifte te bekijken en controleren.

Corrigeer uw pensioenaangifte
Corrigeer zo nodig onjuiste (pensioen)gegevens via uw salarispakket. Dit kan via een tussentijdse of anders in een volgende pensioenaangifte. Vragen over bijzondere aanleversituaties zoals bij verlof, ziekte of arbeidsongeschiktheid? 

Raadpleeg ons overzicht (pdf)

Stap 4. Ontvang en betaal uw eerste factuur

U ontvangt voortaan elke maand een e-mail met een melding dat uw factuur klaar staat. Op MijnOrganisatie kunt u de factuur en factuurspecificaties bekijken en downloaden

Automatische incasso
U kunt er voor kiezen om uw factuur te betalen via automatische incasso. U regelt dit één keer en heeft er verder geen omkijken naar. Op elk gewenst moment kunt u de automatische incasso ongedaan maken.

Ik wil gebruik maken van automatische incasso