Onze cookies helpen

Wij helpen u graag met uw pensioen. Met cookies kunnen wij dat nog beter doen door de website voor u persoonlijk in te richten. Daarmee vindt u sneller wat u zoekt. Wilt u dat?

Leg me meer uit

Uw klant is nieuw bij PFZW en u ook

Uw klant is nieuw bij PFZW en u ook. U doet voor een organisatie aangesloten bij PFZW de pensioenadministratie.

Dit regelt u

Binnen vier stappen start u de pensioenadministratie van uw klant op. Daarna kunt u elke maand of elke vier weken pensioenaangifte doen via uw salarispakket. Wij sturen uw klant een bericht per e-mail als er een nieuwe factuur online klaarstaat. 

Stap 1. Controleer uw gegevens in MijnOrganisatie

U bent door uw klant gemachtigd de pensioenadministratie te doen. Log in op MijnOrganisatie en controleer uw machtiging.

Mijn machtiging controleren

Stap 2. Maak uw salarispakket geschikt voor pensioenaangifte

PFZW werkt met uniforme pensioenaangifte (UPA): een standaard voor het automatisch uitwisselen van salarisgegevens tussen werkgevers en PFZW. Dit betekent dat u snel en gemakkelijk de pensioengegevens van de medewerkers van uw klant doorgeeft via uw salarispakket.

Check of u een UPA-account nodig heeft 
Om pensioenaangifte te kunnen doen, is er een koppeling nodig tussen uw salarispakket en onze pensioenadministratie. Het is mogelijk dat u hiervoor een UPA-account nodig heeft. Controleer of u een UPA-account moet aanmaken (pdf).

Maak zo nodig een UPA-account aan. Let op, gebruik uit veiligheidsoverwegingen niet dezelfde gegevens als uw inlog voor MijnOrganisatie. 

UPA-account aanmaken

Heeft u geen UPA-account nodig? Lees dan verder. 

Richt uw salarispakket in
Stem uw salarispakket af op de regeling van PFZW, zodat de juiste looncomponenten in uw pensioenaangifte worden meegenomen. Vraag aan uw softwareleverancier of u nog iets in uw salarispakket moet aanpassen voor het maandelijks of vierwekelijks correct aanleveren van de pensioengegevens bij PFZW.

Hulp bij inrichten salarispakket

Stap 3. Meld de medewerkers van uw klant aan

Het aanmelden van de medewerkers van uw klant doet u via uw salarispakket.

Stap 4. Doe maandelijks of vierwekelijks pensioenaangifte

U bent nu klaar om pensioenaangifte te doen. Dit kan elke maand of elke vier weken via uw salarispakket.

Uiterste aanleverdatum
Lever op tijd en correct uw gegevens aan. Uw klant ontvangt dan een correcte factuur en zijn medewerkers bouwen pensioen op met de juiste gegevens.

  • Bij maandelijkse pensioenaangifte levert u vóór de 10e van de volgende maand uw pensioengegevens aan. 
  • Bij vierwekelijkse pensioenaangifte levert u binnen tien dagen na de laatste dag van de vierwekelijkse periode uw pensioengegevens aan. 

Controleer uw pensioenaangifte in MijnOrganisatie
Heeft u pensioenaangifte gedaan? Wij houden u op de hoogte van de verwerking van uw aangifte. Controleer in MijnOrganisatie de resultaten en eventuele meldingen van uw pensioenaangifte.

Corrigeer uw pensioenaangifte
Corrigeer zo nodig onjuiste (pensioen)gegevens via uw salarispakket. Dit kan via een tussentijdse of anders in een volgende pensioenaangifte. Vragen over bijzondere aanleversituaties zoals bij verlof, ziekte of arbeidsongeschiktheid? 

Raadpleeg ons overzicht (pdf)