Stap 1. Rond de pensioenadministratie af

Zorg ervoor dat uw oude administratiekantoor de pensioenaangiftes volledig heeft afgerond en er geen ontbrekende perioden meer zijn. Zo start uw nieuwe administratiekantoor niet met open eindjes. Kijk in MijnOrganisatie of er een groen vinkje achter het jaar staat. De pensioenaangifte van dat jaar is dan volledig. Ziet u een rood kruisje, dan is de pensioenaangifte nog niet juist of volledig.

> Status van de pensioenaangifte bekijken

Stap 2. Machtig uw nieuwe administratiekantoor

Trek de machtiging van uw oude administratiekantoor in en machtig uw nieuwe administratiekantoor. De beheerder met profielrechten kan dit eenvoudig regelen op MijnOrganisatie. Ga naar ‘Profiel’ en klik op ‘Administratiekantoor wijzigen of intrekken’.

> Direct regelen

Stap 3. Behoud datum in dienst en nummer inkomstenverhouding

Bij het overstappen naar een ander administratiekantoor blijft de datum in dienst van de medewerker ongewijzigd. Zorg er ook voor dat het nummer inkomstenverhouding van de medewerkers in het nieuwe salarispakket gelijk is aan het IKV-nummer in het oude salarispakket. In het medewerkersoverzicht van MijnOrganisatie ziet u welke ingangsdatum en IKV-nummer bij ons bekend is. Hulp nodig? 

> Neem contact met ons op

Stap 4. Check uw contactpersonen en gegevens in MijnOrganisatie

Zorg ervoor dat de contactpersonen en –gegevens up-to-date zijn in MijnOrganisatie. Controleer ook of de organisatiegegevens nog kloppen, zoals het factuur e-mailadres. Alleen de beheerder van MijnOrganisatie heeft de rechten om deze gegevens te wijzigen en eventueel gebruikers toe te voegen of te verwijderen.

> Direct checken