Na de fusie gaat uw organisatie verder als nieuwe organisatie

Onder een fusie verstaat PFZW dat meerdere juridische eenheden of organisaties samen één organisatie vormen. De nieuwe organisatie die ontstaat is nog niet aangesloten bij PFZW.

Een nieuwe organisatie

Is uw organisatie het resultaat van een fusie én gelden onderstaande zaken?

  1. De organisatie krijgt een nieuw inschrijvingsnummer bij de Kamer van Koophandel én
  2. een nieuw loonheffingennummer én
  3. één van de fuserende organisaties is al klant van PFZW.

Dan gebruikt u onderstaand formulier om uw nieuwe organisatie bij ons aan te sluiten. Als dit niet het geval is, vul dan opnieuw de vragen op deze pagina in en vul bij fusievorm ‘bestaande organisatie’ in.

1. Geef de fusie aan ons door

Via het formulier geeft u de fusie aan ons door. Houd bij het invullen van het formulier de volgende informatie bij de hand:

  • het inschrijvingsnummer van de nieuwe organisatie bij de Kamer van Koophandel
  • het loonheffingennummer van de nieuwe organisatie (u kunt het formulier ook al invullen wanneer dit nummer nog niet bekend is)
  • de organisatienummers bij PFZW van de organisaties die fuseren

2. Meld uw medewerkers af en aan

Nadat wij de wijzigingen hebben verwerkt, ontvangt u van ons een bevestiging. Hierin leest u precies hoe u de pensioenadministratie opstart en uw medewerkers aanmeldt via het salarispakket.

Let op!
Het is belangrijk dat u eerst de medewerkers afmeldt op het oude loonheffingennummer en weer zo snel mogelijk aanmeldt op het nieuwe loonheffingennummer. Uiterlijk binnen 30 dagen. Hiermee voorkomt u een brief aan uw medewerkers dat hun pensioenopbouw stopt bij PFZW.